Content marketing, czyli marketing treści
Jak zbudować profesjonalny, ekspercki wizerunek? Jak zbudować wizerunek firmy z wykorzystaniem kanałów komunikacji? Jak przekonać klientów, aby skorzystali właśnie z Twojej oferty? Odpowiedzią na te pytania jest odpowiednio przygotowany marketing treści.
Czym jest marketing treści?
Marketing treści, którego angielska nazwa tj. „content marketing” jest pracą nad tworzeniem zawartości stron, nie tylko treści pisanych, tekstów, ale i materiałów audio, wideo, grafik itp. Treści, które odpowiedzą odbiorcy, potencjalnemu klientowi na jego pytania. Dzięki odpowiednio przygotowanym treściom możemy sprawdzić, że nabierze on zaufania do Twojej firmy. Znając potrzeby klienta, jesteśmy w stanie podać mu na tacy te informacje, które uzupełnią jego wiedzę i jednocześnie przekonają go do zakupu oferowanych usług lub produktów. Content marketing to jedno z nowocześniejszych podejść do tematu budowania relacji z klientem.
Marketing treści to pewna forma inbound marketingu, czyli marketingu przychodzącego. Strategia ta zakłada, że klient, który sam świadomie dociera do treści marketingowych jest klientem bardziej wartościowym i podatnym na sugestie. W tej strategii, rolą copywriterów jest tworzenie interesujących i wartościowych treści. Treści pojawiają się później na blog, w formie ebooka do pobrania w zamian za adres email lub jako poradnik wideo. Kolejnym krokiem jest ich odpowiednia promocja w sieci. Poprawienie widoczności tych treści sprawi, że znalezienie ich przez użytkowników internetu będzie łatwiejsze.
Największe korzyści content marketingu
Odpowiedzi, jakie samodzielnie uda się nam znaleźć w internecie postrzegamy jako zdecydowanie bardziej wiarygodne. Wiedza zdobyta przez nas samych, znaleziona samodzielnie w wyszukiwarce, jest zdecydowanie lepiej postrzegana niż wiedza, którą bezpośrednio dostarczana jest nam w reklamach.
Marketing treści już od lat cieszy się rosnącą popularnością. Internauci są od dawna zmęczeni powtarzalnością tych samych treści, reklamami czy innymi powtarzającymi się treściami, które już często mechanicznie i podświadomie filtruje ich wzrok. Nie mają oni już zaufania do szablonowych reklam. Nikt nie chce otrzymywać instrukcji dot. tego co i gdzie ma kupić. Każdy z nas ma natomiast potrzeby, a odpowiednie treści mogą nie tylko je podsycić, ale również pokazać drogę do ich zaspokojenia. Marketing treści jest świetnym sposobem generowania nowych leadów oraz do wzmacniania pozytywnego odbioru wizerunku Twojej marki.
Jeśli strona zawierać będzie odpowiednie treści, które są ciekawe i przejrzyście przedstawione, a do tego wszystko zostało napisane zgodnie z zasadami SEO tak, aby mogli odnaleźć je w wyszukiwarce – Twoi potencjalni klienci sami trafią na Twoją stronę. Twoim zadaniem jest tylko pozyskanie ich zaufania oraz zdobycie ich adresów email. Możesz również kierować ich dalej – do strony, na której dokonają zakupu lub sami się z Tobą skontaktują.
Wizerunek marki – PR, a marketing treści
Wartościowe teksty, infografiki lub materiały wideo bardzo pozytywnie wpływają też na postrzeganie marki. Budują wizerunek ekspercki i godny zaufania.
Możliwości i techniki w marketingu treści:
- Prowadzenie bloga firmowego, który zawiera teksty eksperckie, poradniki, case studies itp.
- Poradniki w PDF, ebooki, wyniki analiz i raporty – do pobrania z Twojej strony internetowej.
- FAQ, czyli „najczęściej zadawane pytania” lub Q&A, czyli “pytania i odpowiedzi” na Twojej stronie www.
- Atrakcyjne infografiki.
- Poradniki wideo umieszczone na stronie.
- Specjalistyczna strona internetowa poświęcona konkretnej branży lub tematyce (tzw. microsite).
- Artykuły sponsorowane zamieszczane na stronach zewnętrznych i wiele innych, zależnych od kreatywności firmy i oczekiwań określonej grupy odbiorców.
Tworzenie treści na stronę – od czego zacząć?
Zacznij od wyobrażenia swojego potencjalnego klienta. To do niego będziesz kierować komunikaty. Zbudowanie profilu odbiorcy pozwoli dobrać odpowiedni język, słowa kluczowe, terminologię specjalistyczną co pozwoli trafić do konkretnej grupy klientów. Zastanów się, jakie pytania w związku z Twoją ofertą może mieć potencjalny klient. A może wiesz już o co najczęściej pytają Twoi klienci? W kolejnym kroku postarajmy się jak najlepiej, jasno, ale i dogłębnie udzielić odpowiedzi. Odpowiedni dobór słów jest tu kluczowy. Postarajmy się, aby odbiorca uznał Ciebie i Twoją firmę za ekspertów w danej dziedzinie i jednocześnie zrozumiał, na czym polegają Twoje usługi lub jak działają produkty, które sprzedajesz.
Wykorzystaj techniki marketingu treści
Prowadź blog firmowy, który powiększy liczbę wejść na Twoją stronę! Czytelnicy mogą w prosty sposób przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Jeżeli nie wiesz jak tworzyć bardziej interesujące treści, czy w jaki sposób opublikować ebook, nagrać poradnik wideo lub przygotować odpowiednią infografikę – skontaktuj się z nami, a na pewno Ci w tym pomożemy!
Dobrze prowadzony marketing treści to regularne dodawanie wpisów, spójne i przemyślane działania na każdym polu komunikacji z klientami. Chcesz promować treści na Twojej stronie? Może brakuje Ci czasu na jej odpowiednie prowadzenie i aktualizowanie? Stała współpraca z naszą firmą to gwarancja tworzenia treści interesujących, jak i łatwych do znalezienia przez wyszukiwarki (zoptymalizowane pod SEO). Sumienna, regularna praca w obszarach związanych z komunikacją to nasz konik. Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o Twojej strategii marketingowej. Podejmij decyzję, która pozwoli Ci sięgnąć do najskuteczniejszej formy reklamy w sieci! Sprawdź, czy warto skorzystać z naszego wsparcia oraz w jakim zakresie powierzyć nam opiekę nad marketingiem Twojej firmy.
Skuteczne treści marketingowe? Umiemy je tworzyć!